«Κυπριακό Βραβείο Έρευνας - Εμπορική Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων» στη Δρ Ειρήνη Σαργιαννίδου και την ομάδα του Τμήματος Νευροεπιστημών του ΙΝΓΚ

Σε μια ξεχωριστή τελετή, το «Κυπριακό Βραβείο Έρευνας – Εμπορική Αξιοποίηση Ερευνητικών Αποτελεσμάτων» απονεμήθηκε στη  Δρ Ειρήνη Σαργιαννίδου και την ομάδα του Τμήματος Νευροεπιστημών του Ινστιτούτου Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου.

 

Η καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση της Ομοσπονδίας Εργοδοτών και Βιομηχάνων και του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας πραγματοποιήθηκε χθες, 26 Μαρτίου 2025, στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας, στην παρουσία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Νίκου Χριστοδουλίδη.

Η Δρ Ειρήνη Σαργιαννίδου, Associate Scientist και η ομάδα του Τμήματος Νευροεπιστημών του Ινστιτούτου Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου με επικεφαλής τον Μέντορα και Διευθυντή του Τμήματος Καθ. Κλεόπα Κλεόπα, έχουν επιδείξει επιτυχημένη εμπορική αξιοποίηση των ερευνητικών τους αποτελεσμάτων. Όπως αναφέρθηκε  στη διάρκεια της εκδήλωσης «η έρευνά τους επικεντρώνεται στην ανάπτυξη γονιδιακών θεραπειών για τις περιφερικές κληρονομικές νευροπάθειες, γνωστές ως νόσος Charcot-Marie-Tooth (CMT). Tα αποτελέσματα της έρευνάς τους προστατεύονται με 2 διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Παράλληλα, η ομάδα έχει επιτύχει τη σύναψη συμφωνιών αδειοδότησης για την εμπορική αξιοποίηση των ερευνητικών τους αποτελεσμάτων με δύο φαρμακευτικές εταιρείες». Επισημάνθηκε επίσης η αξιέπαινη επίτευξη τέτοιων συμφωνιών και τονίστηκε ότι η εξασφάλιση ιδιωτικής χρηματοδότησης υπογραμμίζει  ότι ο στόχος τους για την επιτυχή ανάπτυξη γονιδιακών θεραπειών είναι εφικτός, τόσο στο άμεσο όσο και στο απώτερο μέλλον. «Η προτεινόμενη λύση, που προκύπτει από τα ερευνητικά τους αποτελέσματα, αποτελεί καινοτόμο ανακάλυψη στον τομέα της ιατρικής και συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών. Η επιτυχία της αναμένεται να έχει σημαντικό οικονομικό, υγειονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο σε παγκόσμιο επίπεδο. Τέλος, η ομάδα έχει σαφή στρατηγική για την είσοδό της σε αγορές εκτός Ευρώπης, γεγονός που αποδεικνύει τη δέσμευσή της για διεθνή αξιοποίηση των ερευνητικών της αποτελεσμάτων».

Η Δρ Σαργιαννίδου παραλαμβάνοντας το βραβείο της από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ευχαρίστησε την Επιτροπή Αξιολόγησης για τη βράβευση, σημειώνοντας ότι «το βραβείο αυτό είναι αποτέλεσμα μιας χρόνιας συλλογικής προσπάθειας, μιας εξαιρετικής ομάδας με τον Καθ. Κλεόπα Κλεόπα να ηγείται αυτής της ομάδας. Ευχαριστώντας το Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου για τη στήριξη και υποστήριξη, σημείωσε ότι «η έρευνα είναι το μέσο για να φτάσεις στη διάγνωση, πρόληψη, θεραπεία και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε έχοντας ως κίνητρο την καλυτέρευση της ποιότητας ζωής των ασθενών».

 

 

 

27 Μαρτίου 2025
Λευκωσία
 

Related Articles
winner